Vi bruker helgen til flytting av båt fra Sand på Spjærøy/Hvaler til Basteviksholmene og Lysekils Marina.
Det er 10+ timers seilas, avhengig av vær og føre. Værmeldinga sier frisk bris fra sydvest fredag og lørdag.
Sydvest er motvind og gir for dårlig vindvinkel for seiling (for oss turseilere) det meste av veien. Da gjelder det å velge rute med minst mulig motsjø.
Det blåste ganske jevnt 10-12 m/s. Fin vind om den bare hadde vært med oss. Det ble mest motor og litt hjelp fra seila der det var vinkel til det.
Første stopp ble fredag kveld kl 2300. Overnatting på bøye i Musö-Sältan. Bukt, godt beskyttet sjømessig, men ganske åpen for vind fra syd og vest.
Så videre sydover på lørdagen. Forholda var identiske. Motvind på den friske siden.

Straks etter Hamburgsund kommer vi til Heestrand og Ulön og bukta Dannemark. Vi kaprer en bøye. Her har vi selskap av tyske og nederlandske båter. Merkelig nok ingen andre svenske eller norske.


Her opplever vi tidenes invasjon av brennmanet. Kan ikke huske å ha sett maken.

Noen glimt fra Ulön.



Søndagen ble ganske lik seilingsmessig. Motvind, men litt mindre av den.
Og, vipps – så er vi tilbake på svenska bästkusten med Basteviksholmarna som base.











































